دسته‌بندی نشده

نحوه نوشتن طرح توجیهی

نحوه نوشتن طرح توجیهی چگونه است ؟

طرح ها فقط برای قفسه های کتاب های ادبی نیستند ، طرح های توجیهی نوعی نوشتار اقناعی است که بیشتر در کسب وکار واسناد دولت یافت می شود. طرح توجیهی اغلب در پیشنهادها و کمکهای بودجه گنجانده می شوند ، اما می توان از آنها برای تجدید نظر یا دادخواست برای تغییر قوانین یا سیاست استفاده کرد. یادگیری مؤلفه های اصلی یک طرح توجیهی می تواند به شما کمک کند . نوشتن یک پیشنهاد قوی تر و احتمال ترغیب خوانندگان خود را افزایش دهید. تحقیقات مناسب برای ساختن پرونده شما ضروری است.

گیتی سپند با داشتن کارشناسان مجرب در این زمینه کمک حال شما درامکان سنجی کسب و کار و نوشتن طرح توجیهی شما باشد

ادعای خود را بیان کنید


یک طرح توجیهی قوی با بیان مختصری از ادعای شما آغاز می شود که کانون توجه شما خواهد بود. ادعای شما باید بیان کند که چه تغییری را فکر می کنید باید تصویب شود ، چه درخواست های بودجه ای را داشته باشید یا چه سیاستی را که می خواهید اجرا کنید. نیازی نیست به ویژگیهای بحث خود بپردازید. شما فقط باید یک اظهار یا درخواست قانع کننده قوی و واضح بیان کنید. به عنوان مثال ، شما می توانید یک طرح توجیهی برای محل کار خود با این ادعا بنویسید ، “کارمندان باید یک یا چند ماشین فروش را در اتاق استراحت داشته باشند.” ادعا را با یک بیانیه ساده نگه دارید.

دلایل را ایجاد کنید


وقتی ادعای خود را بیان کردید ، استدلال را شروع کنید. به عنوان مثال ، اگر برای محل کار کسب وکار خود از ماشین فروشان درخواست کرده اید ، جزئیات مربوط به دلیل اهمیت این کار را ارائه دهید ، از جمله ارائه گزینه های میان وعده و نوشیدنی بیشتر به کارمندان. شاید بگویید دسترسی به میان وعده های مناسب می تواند به بهبود بهره وری کمک کند. مهم است که استدلال خود را با ذهن مخاطب خود در نظر بگیرید. بنابراین ، در این مثال ، فقط نباید درمورد اینکه چرا کارمندان ماشین فروش جدید را دوست دارند صحبت نکنید. شما باید بگویید که چرا به پیشرفت این شرکت کمک می کند ، مانند بهبود خط تولید خود از طریق افزایش بازده کارگر.

پشتیبانی را ارائه دهید


می توانید هر استدلالی را که دوست دارید برای تقویت پیشنهاد خود مطرح کنید ، اما اگر از استدلالهای خود پشتیبانی نمی کنید ، خواننده شما اطمینان نخواهد داشت که آنچه شما می گویید صحیح است. شما باید هر نوع پشتیبانی را در قالب آمار ، مطالعات و نظرات متخصص ارائه دهید. به عنوان مثال ، اگر در حال تلاش برای دستگاه فروش جدید هستید ، باید مطالعاتی را درج کنید که نشان می دهد گرسنگی چگونه می تواند باعث بهره‌وری شود. در صورت امکان ، موارد موردی از شرکتهایی را پیدا کنید که انواع و اقسام غذاهایی مانند تنقلات ، کافه تریا یا ماشینهای فروشی را ارائه داده و نتایج مثبتی را تجربه کنید. هرچه پشتیبانی بیشتری ارائه دهید ، طرح توجیه شما قوی تر است.

در مورد مسائل بودجه بحث کنید


این که آیا شما در حال نوشتن طرح توجیه بودجه هستید یا نوع دیگری از طرح توجیهی ، موضوعات بودجه اغلب بخش مهمی از هر کسب وکار است. اطلاعات مربوط به بودجه را شامل کنید ، از جمله منابع مورد نیاز برای پشتیبانی از پیشنهاد شما و چه تأثیراتی را در نظر بگیرید ، مانند اینکه چه عوایدی می تواند ایجاد کند یا هزینه های دیگری که می تواند پس انداز کند. برای پیشنهاد دستگاه فروش خود می توانید هزینه دستگاه را در مقابل درآمد حاصل از خرید و افزایش سود حاصل از بهره وری پیش بینی شده قرار دهید. برای تقویت پیشنهاد شما ، اطلاعات بودجه ای برای مورد خط تولید باید درجایی که مرتبط باشد ، درج شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *